Zwroty i reklamacje
🧾 Zwroty i reklamacje
📦 Odstąpienie od umowy
Jeśli:
- A) jesteś konsumentem, lub
- B) jesteś osobą fizyczną, a umowa zawarta po 31 grudnia 2020 r. jest bezpośrednio związana z Twoją działalnością gospodarczą, ale nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego,
— przysługuje Ci prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
Aby odstąpić, wyślij oświadczenie na adres: sklep@kalamantan.pl.
Zwracany towar odeślij niezwłocznie (nie później niż w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia) na adres:
Kalamantan S.C.
ul. Instalatorów 7C, 02-237 Warszawa
⏱ Termin 14 dni – od kiedy biegnie?
Dla umowy sprzedaży rzeczy – od chwili objęcia rzeczy w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną osobę trzecią inną niż przewoźnik. Jeśli zamówienie obejmuje wiele rzeczy dostarczanych osobno/partiami – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy/partii/części.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
💸 Zwrot płatności
Zwrot środków (w tym kosztów pierwotnej dostawy wg najtańszego zwykłego sposobu) nastąpi w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, jednak nie wcześniej niż po:
• otrzymaniu przez nas zwróconego towaru, lub
• dostarczeniu dowodu jego odesłania.
🚫 Kiedy prawo odstąpienia nie przysługuje?
- dla towarów nieprefabrykowanych, wykonanych wg Twojej specyfikacji (np. meble na wymiar, personalizacje),
- dla towarów szybko psujących się lub z krótkim terminem przydatności,
- dla towarów zapieczętowanych – po otwarciu opakowania (względy higieniczne/zdrowotne),
- dla nagrań audio/wideo lub oprogramowania na nośniku – po otwarciu opakowania.
Szczegóły znajdziesz w Regulaminie sprzedaży.
🪵 Reklamacje (rękojmia)
Jeśli towar okaże się wadliwy, możesz złożyć reklamację w oparciu o rękojmię.
Zgłoszenia przyjmujemy:
- 📧 e-mail: sklep@kalamantan.pl
- 📬 pocztą: ul. Instalatorów 7C, 02-237 Warszawa
Wadliwy towar odeślij na powyższy adres.
✅ Czego możesz żądać?
- wymiany rzeczy na wolną od wad,
- usunięcia wady,
- obniżenia ceny, lub
- odstąpienia od umowy (gdy wada jest istotna).
Na zgłoszenie masz rok od stwierdzenia wady, nie później niż 2 lata od wydania rzeczy. Odpowiemy na Twoją reklamację w ciągu 14 dni.
Więcej informacji w Regulaminie sprzedaży.